wimensabine.reismee.nl

Galapagos!!!

*** Foto´s staan op www.picasaweb.google.com/sabinesamsom***

Morgen verlaten wij de Galapagos-eilanden waar we een kleine 2 weken gebivakkeerd hebben. Wat een prachtige eilanden, echt niet normaal.

Eerst 8 dagen op een cruise waar we het ontzettend getroffen hebben met de boot, de gids en de medereizigers- allemaal jonge backpackers waaronder 2 grappige meiden uit Ijsland. En Ijslanders in het wild tegenkomen is bijna net zo bijzonder als het wildlife hier ,-)

Elke dag andere eilanden bezocht, wandelen langs de dieren, zwemmen met de dieren, genieten van de geweldige uitzichten en verschillende kleuren zandstrand (groen, rood, wit, zwart, bruin)

De meeste dieren zijn niet bang voor mensen, zo leuk! Leguanen op 10 cm afstand, snorkelen met zeeleeuwen die zichzelf in jouw duikbril zien en dat leuk vinden, pinguins kijken vanaf 3 meter. Een deel van de leguanen is geevolueerd tot marine-leguanen (onderwaterleguanen- hoe ze in het Nederlands eten weten we eigenlijk niet) die we ook tegenkwamen met snorkelen. Blauwvoet Jan van Genten (vogels) die onverstoord hun paringsdans blijven uitvoeren als je ze close up staat te bekijken.

Na onze cruise zijn we nog 3 dagen in Puerto Ayora gebleven, het stadje waar bijna alle permanente Galapagosbewoners leven (28.000 in totaal) Hier hebben we genoten van dingen die we al eerder gezien hadden; de reuzeschildpadden in het researchcenter, de babyhaaien ´s avonds in de haven en Sabine´s favoriet: de vismarkt. In deze kleine haven komen alle vissersboten aan met verse visdat op/ over een grote toonbank schoongemaakt en verkocht wordt. De restanten vis worden gevoerd aan de zeeleeuwen en pelikanen die hier in grote getale aanwezig zijn.

Vanuit Puerto Ayora zijn we 1 dag wezen duiken, op zoek naar hamerhaaien. En we hebben ze gevonden die supercoole hammerheads, in totaal ongeveer 25 stuks gezien! Deze haaien zien er best wel anders uit dan de meeste haaisoorten, met 2 grote ¨voelsprieten¨ aan de voorkant met aan de uiteinden hun ogen. Pittige duik- best wel koud water, enorm ruige zee en slecht zicht. Daar ga je dan, met sterke stroming daal je af het donkere haaienhol in, haha. (Helaas zijn haaien gewoon bang voor ons en zwemmen ze bijna altijd weg als ze je zien. Dat ze af en toe een surfer aanzien voor zeehond is sneu, maar duikers lijken niet op ander haaienvoer en een attack op een duiker wordt dan ook zelden gemaakt)

De camera heeft een beetje kuren dus helaas geen foto´s van de hammerheads dichtbij..

Woorden kunnen bij lange na niet omschrijven wat wij allemaal meegemaakt hebben de afgelopen tijd. Foto´s werken vast iets beter!

www.picasaweb.google.com/sabinesamsom

Ilse

Wauw wat klinkt het allemaal te gek zeg!!!
X

KK

FANTASTISCHE foto's!!!

Jur

Ik vind het iets te vét worden allemaal. Zeker nu er óók nog een tripje ZA aan zit te komen...

Ik wens geen post meer van jullie te ontvangen.

Schoften !

p.s. Galapagos eilanden zijn volgens mij helemaal de klapper, echt coole fotos'!

Sabine

Gonny, ik moest het even nakijken van die terugvlucht, maar t is donderdag de 29e! Hoe is het met jullie? Druk op je werk met de klas? Je had nu ook bijna naar Curacao kunnen komen voor een paar lekkere dagen met ons ,-) Maar Frankrijk zit er voor jullie bijna aan te komen denk ik? x

Sabine

Jur! Enthousiaste reacties, leuk! Galapagos moet je echt heengaan, helemaal geweldig. Of naar Costa Rica/ Corcovado, kan ook :-) Kosten voor Costa Rica vallen wel mee, de andere landen in Midden Amerika zijn alleen zo goedkoop. En daarom blijken we nog een maandje vakantie extra te kunnen betalen!
In Colombia hebben we vast een lijntje voor je uitgezet, volgende week zijn we daar terug en weten we meer!

Vallie

Hidihoooooo, mijn hemel wat een vette verhalen, begin net als Jur inmiddels echt wel stikjalours te worden ;-) zeker nu t hier bloedwarm maar KUT-weer is...
Trouwens heb hier nog een nieuwe roughguide voor South Africa liggen dus als jullie die mee willen nemen, kan dat!
Nou nog even lekker chillen op Curacao & dan op naar het volgende continent :-))
xxx

Annadoor

Lieve Sabine & Wim,
Ik geniet van jullie verhalen en de foto's. Wat een heerlijkheid. Geniet er maar van.

Wat te gek dat jullie ook naar Zuid-Afrika gaan. Hier gaat het erg goed, maar ik klets je bij als je weer terug bent.
Hele dikke kus Annadoor